Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29u52b57o17š 87D28o14č12e16k31a18l 3402302213

Nikdo netrpí nenávistí k hasičům,včelařům,nebo chovatelům králíků paní autorko.Ale takové neziskovky,které by nejraději vládly zemi,pletou se a snaží se ovlivňovat život v zemi,placené odkudkoli ze zahraničí,viz Soros a spol,takové ty Evropské hodnoty,Člověk v tísni,různé začleňovací neziskovky,které ještě nikoho nezačlenily,tak ty je potřeba zrušit a zakázat.Nebo,ať si existují za své.Platí si členské příspěvky jako třeba dobrovolní hasiči?Zcela určitě ne,ty živíme my.Stejně je to jenom zašívárna pro studentíky různých nepotřebných škol,nic víc.

+1/−1
18.8.2017 10:24
Foto

J63i47ř87í 94N56o76v81o52t42n44ý 6864417922951

Ano paní autorko. Neziskovky jsou zlo. A neohánějte se Skautem. Mám na mysli Lékaře bez hranic, Člověka v tísni, Organizaci na pomoc uprchlíkům a další pachatele dobra. Jsou to pijavice které parazitují a organizují migrační krizi za účelem vlastního obohacení. Když se spojí jejich islamofilie s islámským terorismem zákonitě v každém racionálním člověku vzniká islamofobie.

+1/−1
18.8.2017 9:54
Foto

F42r79a61n16t90i88š71e94k 64K60š25í30r 2719786405

Mě neziskovky nevadí. Nějak se ten státní lup podělit musí a vždy se najdou vykukové, kteří si z něj dokáží urvat co nejvíc.

Jinak si o neziskovkách myslím, že jsou na ... k ničemu.

+3/0
16.8.2017 21:11

M12i80l13a88d83a 65Š91n18a72j93d68r46o10v25á 3727104864

Paní Vlková, smazala jsem vám další příspěvek a protože jste si evidentně nepřečetla mou odpověď níže, píši to ještě jednou a asi nejen pro vás.

Nemáte mne ráda a já to respektuji. Přesto si dovolím držet si úroveň v diskuzí pod mým blogem bez útoků a urážek.

Chcete-li to respektovat, jste vítaná. Chcete-li jen útočit, budu vaše příspěvky mazat. Připadá mi to jako fér nabídka, k ničemu vás nenutím, ale pravidla nastavuji.

Pokud potřebujete neustále urážet, zvolte prosím diskuze pod blogy kolegů, kterým to nevadí (a mají tu větší karmu ;-))

0/0
16.8.2017 19:43
Foto

H21a16n72a 51V56l34k39o32v91á 9515334432414

Mažete faktické argumenty a tím o sobě leccos vypovídáte. Chápu vaši zoufalost;-)

+2/0
16.8.2017 19:55

M56i19l72a11d43a 84Š59n89a17j58d24r68o96v28á 3937124574

Paní Vlková, nemáte pravdu a víte to. Mažu pouze příspěvky, které obsahují nějaký osobní útok nebo urážku. Nespoléhejte na to, že jsou smazané, nezmizely ze světa úplně.

A znovu vás žádám, abyste se rozhodla, jestli se tady chcete účastnit věcné, kultivované diskuze.

Nikdo vás nenutí pod mými blogy přispívat, pokud jsem vám já a mé názory nepříjemné.

0/0
16.8.2017 19:59
Foto

H64a45n51a 29V84l67k34o37v60á 9345784592614

Lžete. Smazala jste příspěvky, z nichž ani jeden neobsahoval osobní útok. Pouze popis vašich manipulací.

+1/0
16.8.2017 20:08

M72i49l84a38d62a 21Š36n36a23j39d25r37o30v97á 3247374864

Nelžu, pdf vám klidně pošlu mailem. Popis mých manipulací i s přirovnáním s praktikám minulých dob, urážky do manipulátorů těch, kdo se mnou souhlasí... napište že to není pravda.

Přistoupila jsem k tomu poté, co vaše nevybíravé příspěvky pod mým minulým blogem třikrát smazal sám admin s celým vláknem i s jedovatými komentáři pana Jiroudka.

A jak jsem tam psala, já bych byla docela ráda, kdyby tady ty nechutné urážky zůstávaly, aby si o vás mohli čtenáři udělat úsudek sami. Ale mám pocit, že admin smázne i tuhle naši výměnu.

Nevím, jak už to napsat jinak: pokud je vám diskuze se mnou tak nepříjemná, prosím, zřekněte se jí. Budu vám vděčná.

0/0
16.8.2017 20:17
Foto

H36a20n37a 88V93l67k96o88v36á 9345154752154

Pokud by mne smazal admin, objevilo by se to na mém účtu... Což se neobjevilo.

Zřejmě bylo smazáno celé vlákno pod některým příspěvkem a jak to tady tak pozoruju, zřejmě někdo naprášil pana Jiroudka.

Admin opravdu nemaže sám od sebe, i když má (zejména pí Janků) své oblíbence a neoblíbence.Čistě proto, že mají na práci spoustu věcí a procházet jednotlivé diskuse nemají čas.

A krom toho jste mazala z pozice autora blogu, což je v diskusi vidět.

A přiznám vám s panem Vokounem, že s vámi nadále diskutovat nehodlám - s ohledem na manipulace - pouze na platformě jiných blogerů, kde nebudete mít tu moc mazat "nevhodné názory"

A tím se s vámi loučím.

+1/0
16.8.2017 20:25

M34i35l20a57d95a 50Š28n21a88j41d90r30o38v32á 3227144574

Nemáte tak zcela pravdu.

A za to rozhodnutí děkuji a spoléhám na to, že je to definitivní.

0/0
16.8.2017 20:30

M46i35c23h32a46l 51S48v33o82b55o26d40a 5728848126301

Hezký článek. Bohužel jste v něm popsala naprostou faktickou neprůhlednost financování celého systému. Co je příspěvková organizace a co je NNO? Tohle je problém, který by měla vláda řešit, protože ho pak budou zneužívat vykukové a podvodníci,kteří jsou odrazem společnosti.

Pořád není definována výkonnost neziskovky, takže jak ji mám hodnotit? A podle čeho? Je výkonnější ta organizace, která obslouží víc klientů, nebo ta,která je obslouží kvalitněji?

Až se vyjasní tyhle otázky, pak se změní i reakce veřejnosti. Proč například rodiče musí platit za kroužky, když jsou placeny z veřejného rozpočtu?U sportovních kroužků musí ještě koupit sportovní vybavení. Aby neplatili komerční ceny, jak píšete? Vždyť už je dávno platí! Dneska si každý rozmýšlí jestli si pořídí dítě,protože kromě oblečení a jídla si dopředu spočítá, kolik by platil za kroužky.

Ve vašem závěru bych poslal účtenku za vzdělání těm školákům,kteří jdou pracovat do zahraničí.Proč tedy nestudovali ve státě,kde chtějí pracovat?

+4/−1
16.8.2017 12:33

J46o33s89e11f 20R50z27y85m67a25n 1312944975720

Co je příspěvková organizace a co je NNO je zcela jasně dané. Žádný problém tady neexistuje. Co by tedy měla vláda řešit ? Všechno je vyřešené.

0/−2
16.8.2017 12:51

M39i74l75a31d76a 67Š50n91a11j87d68r19o71v66á 3727934574

Pane Svobodo, otevřel jste více témat a já vám za to děkuji.

Určitá rivalita mezi nestátními neziskovkami a příspěvkovkami, které zřizuje stát, kraj nebo obec, je v některých oblastech letitý problém pro všechny zúčastněné. Knihovny, divadla, filharmonie, školy, to jsou domény příspěvkovek a je to tak dobře. U sociálních služeb už vzniká konkurence, která není příliš vyvážená, ale to by bylo na jiný blog :-)

Výkonnost neziskovek jsme tu rozebírali níže. Tam, kde není třeba nebo možné hodnotit výkonnost ziskem, nastupují neziskovky. A výstupy, indikátory a efektivita nákladů je vždy hodnocena v každém vyúčtování dotace. Jen nelze porovnávat činnosti mezi sebou, jako nemůžete srovnat výkonnost automobilky a kadeřnice. A obojí je potřeba.

Rodiče platí za kroužky buď tam, kde jde o komerční sportovní subjekt nebo tam, kde dotace nepokryjí náklady, záleží také na nákladnosti toho sportu.

A školné, to je otázka na ministra školství :-)

0/−1
16.8.2017 16:56

L67u15b28o17š 84K87r23i55m36l 4847944460775

Vážená paní Šnajdrová, líbí se mi Váš zápal pro obhajování neziskových organizací a Vaše manipulace s fakty. V první řadě NELZE porovnávat rozpočtové a příspěvkové organizace zřizované stání správou nebo samosprávou s nestátními neziskovými organizacemi a vžádném případěmezi ně nelze dávat rovnítko.

Dále je skvělá Vaše manipulace s dotacemi, protože taktně uvedete pouze peníze, které jsou přímo alokovány státním rozpočtem a zcela opomíjíte peníze z krajských a obecních rozpočtů a rozpočtů státních organizací a rozpočtů organizací zřízených samosprávou.

Jako nezávislá expertka na NNS jste PŘÍMO závislá na nestátní neziskové organizace pro které pracujete a to Vám poskytuje nezávislý pohled na tyto organizace.

Musím Vám gratulovat, protože tím se dostáváte na vrchol absurdit.:-)

+3/−2
16.8.2017 11:36

M36i26l37a84d82a 86Š65n95a62j35d61r95o41v88á 3237504414

Pane Krimle, příspěvkovky a nevládky porovnávat lze a je to dokonce žádoucí. Navíc třeba v sociálních službách nebo ve vzdělávání se mezi srovnatelnými aspekty dá dát i rovnítko mezi nimi.

Ten blog, o kterém píšete, byl cílený blog o státních dotacích jako reakce na komentář prezidenta k rozpočtu. Tedy záměrně jen o státních penězích. Až budu psát blog o krajských a obecních dotacích, zase tam nezmíním státní rozpočet, aby se čtenář do těch čísel nezamotal.Ale vážím si toho, že jste ten blog četl, že nereagujete jen na perex.

Můj pohled je sice "závislý", ale objektivní. A že neziskovky hájím? Ano, někdo je hájit musí. A pokud mé příspěvky opravdu čtete, musíte mi určitou objektivitu přiznat.

+2/−3
16.8.2017 17:01

L54u29b94o30š 72K37r91i53m32l 4887874170305

Vážená paní Šnajdrová, opravdu nelze dát rovnítko mezi příspěvkové a rozpočtové organizace a NNS. Základním důvodem je, že pro PO a RO platí závazná pravidla v odměňování, kvality služeb a podobně a druhým zásadním rozdílem je, že tyto organizace jsou určeny k naplňování povinností a závazků státu a samosprávy.

Bohužel co se týká objektivity, tak mohu pouze napsat, že jde o Váš subjektivní pohled na problém neziskových organizací stejně jako jde o můj subjektivní pohled na tuto problematiku. Dle mého názoru vycházíte z chybné premisy, že stát nebo samospráva jsou povinni přispívat na provoz soukromých, tj. nestátních neziskových organizací, které se divý, že po bohatých letech se může změnit politická reprezentace ta může mít jiné priority a snížit nebo dokonce ukončit podporu pro NNO. O potřebnosti či nepotřebnosti těchto organizací se dá polemizovat a Vámi zmiňované sportovní organizace a jiné spolky mnohdy přežívají jen z příspěvků členů a sponzorských darů. Na druhou stranu rozumím Vašim obavám o tyto organizace, protože tím by Vám ubyla práce a tudíž i peníze. A prosím nepodezírejte mě ze závisti, neboť sponzoruji jak aktivity pro seniory tak aktivity pro mládež a přesto nesouhlasím s tím, že by stát měl tyto organizace podporovat z veřejných rozpočtů.

+2/0
16.8.2017 18:50

M41i64l96a64d19a 42Š91n43a81j88d17r91o70v51á 3927544884

Děkuji za odpověď.

Ony i ty NNO naplňují závazky státu, proto je dotuje. Ta "povinnost" přispívat vyplývá z toho, že mnoho aktivit pro mnoho lidí je zcela ztrátových, ale jsou pro stát přínosné. Jak jsem psala: sportování i chudých dětí, péče rybářů o ryby a přírodu, včelaři, dobrovolní hasiči, sociální služby a mnoho dalších aktivit, které jsou komerčně neudržitelné.

A já se uživím, i když bude neziskovek polovina, třetina. To není ten pravý důvod mé obhajoby jejich činnosti.

Je dobře, že patříte mezi dárce, ale bohužel naše mladá demokratická společnost ještě není nastavená na to, aby neziskovky byly udržitelné jen z darů. Proto po přechodnou dobu, než se dárcovství rozvine na úroveň vyspělých zemí, jsou potřebné aktivity dotované z veřejných rozpočtů.

0/−1
16.8.2017 19:01

J56o34s42e84f 53R49z27y82m16a52n 1102914385640

Stát a samospráva naplňuje své povinnosti např. v oblasti sociálních služeb jednak prostřednictvím příspěvkových organizací, jednak prostřednictvím nestátních neziskových organizací. Pro oba typy platí závazné standardy kvality služeb,

Stát i samospráva nejsou povinny přispívat na provoz nestátních neziskových organizací ("na dotace není právní nárok"), ale rádi tyto služby využívají, protože obce a města nejsou schopny všechny potřební služby zřízovat a provozovat. Všechny služby (PO i NNO) podléhají povinné registraci na krajských úřadech a pokud jsou potřebné, jsou zařazeny do krajské sítě služeb. V tom případě zpravidla dotace na provoz obdrží, protože kraj a obce je pro zabezpečení svých povinností potřebují.

+2/0
16.8.2017 19:12

M75i18c54h14a30e40l44a 34S13p18á48l21e46n16k22o80v65á 8494603764106

Pro pana Rzymana, který tvrdí, že podvodné neziskovky neexistují.

http://brnensky.denik.cz/zlociny-a-soudy/na-chranene-dilny-pro-postizene-dostala-jedenact-milionu-nikdy-nevznikly-20160907.html

+3/0
16.8.2017 0:10

M40i82l87a55d21a 57Š46n36a35j48d43r88o59v51á 3257624964

Máte pravdu, a když budete hledat, najdete i další podobné zprávy.

Já stále píšu, že neziskový sektor je obrazem společnosti, tedy v něm nemohou nebýt zloději, podvodníci, vykukové.

A mmch. je škoda, že se dá těžko dohledat i článek o tom, co dělají neziskovky dobře a kolik potřebné práce udělají.

+1/0
16.8.2017 5:41

M87i34c57h22a10e39l75a 14S38p79á75l92e71n44k51o77v87á 8754763714266

Paní Šnajdrová, to byla reakce na p. Rzymana.

Samozřejmě, že když budu chtít, najdu něco špatného na cokoli. Což nebyl můj úmysl. Chtěla jsem mu jen sdělit, že se mýlí. Jeho úporná snaha přesvědčit každého, že všechny neziskovky jsou potřebné a všechny jsou poctivé, dělá víc škody, než užitku. Alespoň pro mě.

+3/0
16.8.2017 7:48

J73o29s86e86f 75R81z98y76m57a55n 1702654135520

Paní Spálenková,

v tom inkriminovaném vláknu jsem řekl mimo jiné toto:

"U dotací přece existuje i následná kontrola a vyúčtování dotace. Tam by neměl být problém na případné nesrovnalosti přijít a viníka potrestat."

No, a přesně tak to v tom brněnském případě zafungovalo.

Takže dotační systém má prostředky a páky, jak případné zneužití objevit a potrestat.

Tímto příkladem sotva lze dokladovat, že obecně neziskovky jsou podvodné a dotační systém špatný.

+1/0
16.8.2017 8:51

M71i52c51h28a81e57l78a 16S28p66á59l42e76n97k46o81v63á 8484843344716

Neziskovky nejsou financovány dotacemi.

U dotací jste připustil možnost podvodu. Ono by to bylo skutečně od vás hloupé po všech těch dotačních aférách tvrdit, že je všechno v pořádku.

O neziskovkách si myslíte, že podvodné nejsou. Já tvrdím, že jsou i když samozřejmě jich je velmi málo.

Pak jsou další, které víceméně vykazují nějakou činnost, ale o jejichž smyslu a tím pádem i úmyslech nezištně pomáhat, by se dalo pochybovat. O tom ale už psalo spoustu diskutujících přede mnou.

A pak jsou tu další, kterých je naprostá většina, které fungují, pomáhají a které jsou pro společnost důležité.

Váš problém je, že nechcete připustit existenci těch prvních dvou skupin.

+2/−1
16.8.2017 9:22

J60o38s35e23f 63R93z15y60m31a30n 1322164415970

"Neziskovky nejsou financovány dotacemi"

Jak jste na to přišla ? Možná několik málo není, ale drtivá většina je.

"Pak jsou další, ...o jejichž smyslu a tím pádem i úmyslu nezištně pomáhat, by se dalo pochybovat"

Tak toto musí hlavně posuzovat státní a veřejné orgány, které mají v kompetenci dotace přidělovat. Nějaká lidová tvořivost a lidové plky na toto téma nejsou nějak směrodatné.

+1/−1
16.8.2017 10:10

M15i44l34a57d89a 67Š93n23a67j30d25r49o32v78á 3207734164

Paní Spálenková, já vím :-) jen jsem si dovolila se k vašemu komentáři přilípnout s trochou objektivity, neva?

0/0
16.8.2017 17:02
Foto

J26a27n28a 10M91a22j92o68v93á 4845112676443

Díky, je potřeba mluvit, mluvit a mluvit. Žijeme v "perexové" době a už tak i myslíme. Takže Vám.R^

+2/0
15.8.2017 22:50

M39i20l70a66d47a 75Š28n24a36j43d13r65o25v67á 3917474544

Děkuji, málokdo z diskutujících si ten článek přečetlo, což mne mrzí ne jako autorku, ale proto, že se tu pak vede "zasvěcená" debata nad jednou, dvěma větami, nad nadpisem a perexem, nikoli nad věcnou stránkou problému.

0/0
16.8.2017 5:45
Foto

J82a81n20a 56M25a88j24o79v15á 4525212646303

To je na blogu obvyklé, i ony jsou odraz společnosti a ochoty přemýšlet nad čímkoliv jiným než nad hesly.

Ale je to poučné, zjistíte, jak společnost "myslí". Občas se to hodí.

0/0
16.8.2017 7:24

M72i18l21a98d84a 84Š38n60a22j72d97r86o11v89á 3837954354

Naštěstí takhle nemyslí "společnost", ale jen pár diskutérů, kteří využívají anonymitu a přístupnost virtuálního prostoru.

Většina je dobrých, to jen zlé je víc slyšet.

0/0
16.8.2017 17:50

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

J96a35n75a 55M40a28j85o33v82á 4945802526673

já bych fakt nemazala...tam možnost tady sice je, ale taky je tady jakýsi "interní, nepsaný kodex", že mažou zbabělci.

Sama jsem smazala dvakrát, jednou ukvapeně (jsem se fakt naštvala po těžkém dni) a jednou byly v příspěvku osobní údaje.

Jinak....nechť si diskutéři vizitky o svém jednání na netu prostě mají viditelné

0/0
18.8.2017 8:19

J69i74ř13í 71J23i40r57o13u67d17e62k 8256319684474

Osobní poděkování autorce za potvrzení mého příspěvkuR^ Tím, že jej smazala, čímžto jistě přispěla k pravdě. Tak můžete ještě jednouR^

+7/−1
15.8.2017 19:48

M58i37l87a33d94a 19Š27n23a38j54d27r76o92v22á 3617124434

Pane Jiroudku, vy znáte pravidla, za kterých lze diskutovat. A pokud vám nemažu nevhodný příspěvek já, maže vám je pravidelně admin. Takže ano, pokud jej zveřejníte ještě jednou, bude zase smazán.

+2/−1
15.8.2017 19:50

J79i68ř14í 37J21i97r28o70u65d77e93k 8676689924254

Znám pravidla a podmínky. Neuvedl jsem nepravdu ani OT! Ovšem nebyl jsem ten, komu vadila. A proč, to je dosti zřejmé:-( Takže sbohem. Asi nejen pro mne jste pozbyla jakékoli důvěry!!

+4/0
15.8.2017 19:59

M95a26r84i34á66n 92B28é71r59e57š 1882422686224

Paní Šanjdrová pro to určitě nebude spát, že pozbyla vaší důvěry nebo důvěry pana Černého ;-D

0/0
16.8.2017 19:30

B70o84h33u61s96l95a75v 77H76u85d49z41i76e63c18z84e12k 2529978839225

Paní expertce na neziskový sektor v České republice (jak sama uvádí) neziskovky zaplatí za tento oslavný článek. Říká se tomu "Ruka ruku myje".

+7/−4
15.8.2017 19:42

M23i43l43a54d26a 52Š13n49a13j24d47r16o18v69á 3717824884

Lžete.

+6/−1
15.8.2017 19:43

J27i22ř58í 79J81i14r64o59u10d52e61k 8796289314104

Omluva, mělo být mínus. A s panem R. si můžete ještě potřást, spíše tedy asi levicemi;-)

+2/0
15.8.2017 19:49

M44i58l71a89d28a 51Š78n32a74j36d81r35o93v70á 3547484234

I levice má v demokratické společnosti své místo ;-D

0/−1
15.8.2017 19:51

B28o62h79u71s62l43a61v 38H88u66d51z59i86e32c94z26e15k 2669348229215

Napsal jsem, že zaplatí. Takže vyčkejte.

+2/0
15.8.2017 20:07

M98i98l69a79d56a 17Š77n81a33j16d81r17o41v15á 3137474704

Přesto stále nemáte pravdu.

0/−1
15.8.2017 20:08

B72o94h37u38s89l61a21v 80H24u48d58z40i76e64c87z24e10k 2179638809115

Vyčkejte.

+2/0
15.8.2017 20:18

J82o86s54e60f 17R43z44y77m79a90n 1892234675950

omlouvám se, mělo být mínus, samozřejmě

0/−1
15.8.2017 19:44

J60o27s82e69f 18R18z67y74m91a38n 1332924385260

Mohl byste pane Hudzieczku trochu k tématu blogu? Kde vy konkrétně berete nenávist k neziskovkám ?

Tedy - jestli to není tajné ?

+3/−1
15.8.2017 19:47

B29o27h14u94s82l88a71v 22H50u83d39z54i77e46c45z68e67k 2509638969905

A to vám nabulikoval kdo? To, že se mi něco nelíbí, nemám rád nebo s něčím nesouhlasím neznamená, že to nenávidím. Neziskovky mám rád stejně jako fazolovou zmrzlinu.

+2/−1
15.8.2017 20:16

P62a82v33e92l 71Š92t25í21p61e31k 5829493154605

Nikde, protože žádná neexistuje

+2/0
15.8.2017 21:55

J60a73r84o27s83l17a88v 14V41a85v78ř62í88n37e56k 8690650523747

Pravděpodobně za článek nezaplatí, ne že bych jí tím chtěl držet šráky, ale obere je tím, že jim vyfakturuje několik školení a dostane bohatě zaplaceno přímo od organizací.

+4/0
15.8.2017 19:59

M29i37l64a30d71a 88Š26n77a95j38d32r17o70v37á 3407834174

Chcete mi dělat co-lektora? ;-D ;-D ;-D

+1/−1
15.8.2017 20:10

J92a64r46o22s83l72a77v 90V17a92v39ř35í83n14e61k 8270960403417

Když není argument, příspěvek se smázne. Je daleko jednodušší, než se snažit vysvětlit nevysvětlitelné

+2/0
15.8.2017 20:15



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.