Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R55e86n23a98t80a 68H92a80s84i55l22o61v48á 2897190129718

to by musel mít stát podstatně vyšší nabídku a kapacitu sociálních služeb....od dětských stacionářů po domovinky (zařízení pro lidi s demencí) přes pečovatelské služby (i jen takový dovoz oběda, kdy zároveň 1x za den někdo zkontroluje, zda senior vlastně ještě žije - ano, bohužel jsou i takto osamělí lidé). Jestliže v malém okresním městě a jeho nejbližším okolí využívá služeb neziskové organizace cca 350 lidí (lidí závislých na jejích pomoci), další skupina využívá služeb charity, další státu...tak je prostě vidět, že stát totálně nezvládá.....a v rámci komunitního plánování se v zabezpečení těchto služeb počítá se všemi variantami služby, jen ty neziskovky mají mnohem méně jisté finance (a podávají miliony žádostí a na druhou stranu výkazů, protože mnohem méně mají jisté, než státní organizace).

+3/0
1.8.2017 4:57

R95o83b12e61r74t 90M49á31s10l79o 1631141287917

Jen na okraj bych uvedl jednu (zřejmě pozitivní zprávu) která lehce souvisí s uváděnou sumou 40,7 mil za rok 2015:

"Žádný uchazeč nevyjádřil zájem o kontrakt za 520 milionů korun na poskytování integračních služeb pro cizince v České republice."

"Podle Charity ČR je jeden z hlavních problémů to, že kontrakt není dostatečně financovaný."

Zdroj: http://migraceonline.cz/cz/e-knihovna/generalni-poskytovatel-integracnich-sluzeb-pro-nasledujici-tri-roky-nebyl-v-otevrenem-vyberovem-rizeni-nalezen

+1/0
1.8.2017 1:57

M14i92c78h34a65l 51S41v22o34b34o16d32a 5228738146571

Je to hezký článek,ale bohužel nevysvětlí poměr poctivých pracovníků a vyčůránků,kteří se vyskytují všude-i v neziskovkách! Problém je,že se ten cejch podvodnictví neférově promítá i u těch poctivých,aniž by to ovlivnili.

Stačí si jen představit kolik miliard spolkla Afrika a kde je?Za ty peníze by musela být na úrovni Japonska.

+7/0
31.7.2017 22:05

M17i27l65a75d52a 46Š22n53a55j17d59r94o62v75á 3887864164

Poměr poctivých pracovníků a vyčůránků jsem vysvětlila v mém prvním blogu. Neziskový sektor je prostě obrazem společnosti.

+1/0
1.8.2017 8:34

J31o56s19e16f 77R84z77y65m73a70n 1382564275830

O neziskovkách bohužel nemá páru ani prezident Zeman.

Je moc dobře, že nemá žádné pravomoce ohledně státního rozpočtu.

+3/−9
31.7.2017 21:02

P31a65v34e36l 27Š91t74í46p96e42k 5829713894625

Tak nám laskavě objasněte tu vaší "páru"

0/0
1.8.2017 0:22

Z54d16e13n77e96k 25J44i87r36o90u42š56e37k 8280352614890

Neziskové organizace nevytváření zisk. Ze získaných financí se část použije na platy vedení a na vlastní provoz (kanceláře, PC, mobily, auta).

A možná i něco zbyde.

A nezávislý expert taky musí jíst.

To vše v pražských cenách.

+6/0
31.7.2017 19:52

M87i30l79a42d13a 87Š39n90a53j32d59r65o55v60á 3707814984

Neziskové organizace smí vytvářet zisk, jen nejsou za tím účelem zakládané a provozované. A případný zisk musí vložit zpět do aktivit své hlavní činnosti, tedy nikoli do provozu kanceláře.

Myslel-li jste mne, což jste klidně mohl napsat, nejsem ani placený ani pražský expert.

+2/−1
31.7.2017 19:58

J68o57s35e49f 30R35z51y74m38a16n 1112644115850

Provoz kanceláře také patří do hlavní činnosti.

+1/0
31.7.2017 20:28
Foto

R25e26n10a79t83a 59H71a10s83i53l21o51v63á 2727160369328

....a pak jsou neziskovky, kde se péči o lidi s demencí věnují lidé za cca 13 tis. měsíčně....na tom fakt zbohatnou.... a na víc není, musí se vyjít s tím, co se podaří náročným sháněním získat... druhá varianta je snížit počet zaměstnanců na úkor kvality péče o lidi.... Víte například, že jsou i druhy péče (služeb), kdy je ze zákona povinnost provozovat je bez platby za službu, ale přitom je nutné zaplatit zaměstnance - například sociálně-aktivizační služby pro handicapované? atd....

+2/0
1.8.2017 8:10

J83a30n 86P96a98v20e25l 8593242788766

Njn, nezávislý expert na neziskovky. Asi neziskové povolání :-P.

Proti klasickým neziskovkám nikdo (až na velmi malé vyjímky) nic nemá. Příspěvky sportovním klubům, ochrana památek, ... ano. Ale

1) Není moc velká kontrola kolik se z toho rozkrade či využije účelně

2) Existuje plno neziskovek, na které člověk přispívat prostě nechce

3) Neziskovky jsou občas obrovský byznys a Vy jste toho příkladem. Kolik si třeba myslíte, že neziskovky (a i ziskové subjekty) zaplatí za poradenství, aby dostaly granty třeba z EU?

+12/−3
31.7.2017 17:27

M11i11l23a73d53a 51Š74n16a82j60d86r38o87v27á 3937614434

Ano, nezávislý expert je status nikoli povolání (proto nezávislý :-) )

Každá dotace musí být velmi pečlivě vyúčtována a podléhá několika kontrolám.

Kolik neziskovky platí za poradenství k vypracování žádosti ze Strukturálních fondů nevím. Ale vím, že tyto fondy využívá asi 1,5 % organizací, zejména ty finančně stabilní.

+1/−2
31.7.2017 17:37
Foto

J93a13n66a 53M50a18j11o53v84á 4365112476323

Jenže ty neziskovky nemůžou za to, že systém žádostí je u nás nastavený tak složitě,že v zásadě není možné se v něm vyznat. Žě už máme třetí systém, třetí metodiky, třetí terminologii...

Jo, je to špatně, ale nemůžou za to neziskovky, to je "vejš".

0/0
31.7.2017 18:49

M77i82l46a96d56a 41Š77n15a67j13d85r77o47v15á 3897684534

Ano, to souhlasím. Malé procento žádostí ze SF ale ale dáno také tím, že organizace opravdu musí mít odpovídající obrat, stabilizovaný tým i rozpočet a zejména musí delší dobu realizovat aktivity, které jsou vyhlášené jako prioritní.

0/−1
31.7.2017 18:53
Foto

J13a95n52a 71M18a15j76o32v26á 4735222356303

šlo mi o to, že Jan kritizuje, že si platí (neziskovky) přípravu projektů. Řěkla bych, že je to záměna příčiny a následku.

A upřimně - ne zcela s Vámi v tom výčtu podmínek soulasím, znám pár neziskovek, které začínaly s elánem...a to bylo skoro vše. Ani o té délce realizace nic nevím. Je pravda, že pro maličké NNO "hra" o evropské peníze fakt není, ti potrebují jinou, malou podporu.

0/0
31.7.2017 19:33

M72i91l68a84d13a 55Š59n82a58j89d75r64o55v97á 3767844954

Neziskovky, které pracují "jen" s tím elánem, jsou přesně ty, kterým ve většině případů zdarma pomáhám. U Strukturálních fondů je bohužel podmínkou, že žadatel musí mít obrat nejméně ve výši žádosti o dotaci, historii, která ukáže, že dotaci využije efektivně, a tým, který zajistí realizaci i udržitelnost projektu. Což v případě několikamilionové dotace na této úrovni nezvládne každý.

0/0
31.7.2017 19:48
Foto

J15a14n10a 23M27a94j70o98v61á 4185342716363

ale tak to není, je tam 20 % obratu....

0/0
31.7.2017 20:34
Foto

J68a84n45a 81M10a39j27o63v55á 4105912876563

tedy lépe...pětinásobek obratu může být v rozpočtu...

0/0
31.7.2017 20:47

J97o75s86e22f 10R71z32y12m56a26n 1642304205830

Ad 1) Jak to víte, že není moc velká kontrola kolik se z toho rozkrade ?

(či využije účelně - to je dobře podle vás, nebo špatně - využít dotace

účelně?)

Ad 2) O dotování neziskovek nerozhoduje každý jednotlivý člověk, ale

příslušné ministerstvo.

Ad 3) Neziskovky jsou občas obrovský byznys - co tím myslíte?

Co je obrovský byznys a co není obrovský byznys ?

Neziskovky nevytvářejí žádný zisk pro majitelé - takže těžko asi byznys.

+1/−2
31.7.2017 18:20

Z44d23e75n86e74k 47Z76a88m45e47c90n51i76k 3914171579153

jednoznačně je to moc

+10/−3
31.7.2017 16:42

J34o36s15e94f 97R76z58y61m17a16n 1162574115100

Naopak. Je to málo.

Neziskovky dělají činnost, kterou je jinak povinen dělat stát.

Ten to ovšem není schopen zabezpečovat, a i kdyby schopen byl, stála by ta činnost minimálně o 50% více.

Tedy neziskovky šetří státu dobrých 5 miliard Kč ročně.

+3/−5
31.7.2017 16:52

P68a33v52e51l 26Š77t20í56p50e64k 5559983934145

To "stála by" máte odkud?

0/0
1.8.2017 0:23

V51l65a96d75i50m31í65r 52H60r32u37b16ý 4697383734469

Taková úsměvná věta:" ....za tři roky navýšení zhruba o 1,24 miliardy. Troufám si odhadnout, že je to jednak plynulým nárůstem počtu NNO, ....". Zapomněla jste sdělit, proč by měl počet NNO "plynule narůstat". Dokonce snad o 10 % za tři roky!

Udělala jste krásný výčet toho, že vlastně NNO dostávají strašně málo. Výčet toho, co reálně za tyto peníze udělaly, jaksi chybí. Bez toho je ovšem každá koruna moc.

Pokud se týká příjmů: přečetl jsem si, že daňové příjmy v roce 2015 dělaly 1 001 mld. Kč. Ony totiž všechny příjmy rozpočtu jdou z našich kapes (ať už jakoukoliv oklikou). Jiné kapsy nejsou.

No - a 1,5 % že vlastně nic není? Pročpak tedy vláda slavnostně přidávala důchodcům necelé procento, když 1,5 % nic není. Ale spočtěme to: Příjemce 25 tisíc zaplatí daň z příjmu (jednotlivec) 3 tisíce, DPH nejméně 2 tisíce, další daně (spotřební, ekologická, ..) řekněmě jen 0,5 tisíce (nekuřák, nevožungr) takže pětapůl až šest tisíc měsíčně, 66 až 70 tisíc ročně. A na NNO, zabívající se Buh ví čím kolem tisícovky. Dva pracující v rodině tisíce dva. Je to málo??

+21/−3
31.7.2017 16:10

J18o65s91e94f 74R73z65y45m66a92n 1592344415100

A co jste tím chtěl říct ?

+1/−2
31.7.2017 16:22

V52l41a78d82i20m85í50r 62H95r77u72b61ý 4627243774799

Pro některé nic

+3/0
31.7.2017 16:27

J69o53s63e54f 89R81z42y58m47a58n 1162724435500

Spíš pro nikoho nic.

+2/−8
31.7.2017 16:31

J77i34n72d77ř21i51c65h 17N42o94v72ý 3555124772275

asi někomu dělá potíže chápat psaný text...

+2/−1
31.7.2017 18:27

M93i13l21a81d21a 12Š76n90a82j62d93r34o16v48á 3697174264

Pane Nový, prosím o upřesnění, který z těch textů jste měl na mysli a v čem.

+1/−1
31.7.2017 18:40

J88i28n66d31ř95i55c81h 82N17o24v51ý 3845374942785

pokud to nechápete, těžko vám to vysvětlím.

0/−1
1.8.2017 7:17
Foto

J30a76n 35V55l39a80d60y86k82a 2982668383514

a není to 100 místo 1000 za rok?

0/0
31.7.2017 22:53
Foto

J43a49n 27V23l38a50d59y56k95a 2442868873694

odpovím si sám....není a omlouvám se, vracím maturitní vysvědčení

0/0
31.7.2017 23:01

E95v82a 16H96a69s16n36í47k94o34v87á 1814331276324

Ono je to sice jenom 0,0něco % z daní, ale takových položek můžeme najít stovky a pak to je najednou dvouciferné číslo před čárkou.

Některé neziskovky dělají větší škody přes média než přes finance. Menšinám "pomáhají" nadáváním většině. Uvidí nevidomý lépe, když se mu nebude říkat slepec? Bude se mít Rom lépe než Cikán? Tudy zjevně cesta nevede, zato tu najdete zdroj nevole k neziskovkám. Ty opravdu potřebné to schytávají za Hate Free, Romea.cz apod.

+25/−3
31.7.2017 14:43

L88e24o87n55a 37B67l53a65h64o93v88á 5920189899603

Nerozumím otázce, zda se bude mít Rom lepší než Cikán. Na názvu Romové se shodli zástupci 14 zemí včetně Československa na Mezinárodním romském sjezdu už v roce 1971 a požádali většinovou společnost, aby to respektovala.

+2/−8
31.7.2017 14:59

V79i51k49t41o21r 54Š60e45d13i41v50ý 8696191320946

Což je naprostý unikát - co byste řekla tomu, kdyby Němci vyžadovali, aby se jim říkalo Dojčové? Rom je to cikánsky a není důvod do jiných jazyků implantovat cikánštinu.

+14/−1
31.7.2017 15:11
Foto

J34i23ř62í 13H28e38r89m31á33n75e17k 4896972162190

A navíc to snad je jen jeden kmen.

+3/0
31.7.2017 15:37

V35l83a97d62i23m42í31r 87H23r89u47b53ý 4777333424429

... Rakušanům Austriáci, Maďarům Hungariáni ..... Ostaně špatně dopadl i termín čechoslováci (ve smyslu národnostním, nikoliv státním).

+1/0
31.7.2017 16:20

P39a13v60e74l 59Š13t85í66p84e72k 5619503354115

Zrovna u Maďarů je to naopak, těm říkáme jako jedni z mála stejně, jak si říkají sami

0/0
1.8.2017 0:26

P29e75t46r 50B28u17r48i31a18n 2143850696

Pokud požádali, potom tedy nevidím důvod, proč by měl být někdo kvůli výrazu cikán ostrakizován (například ve veřejném projevu v médiích).

Já také žádám, aby mně a mé malé dcerce přestalo být nadáváno do xenofobů, nácků, rasistů a fašistů. Např. v médiích: česká společnost hnědne a radikalizuje se, češi jsou rasisté a xenofobové.

+12/−2
31.7.2017 15:33

V83l78a85d94i59m27í71r 10H56r86u21b49ý 4347613324579

1. Nechápu, čemu nerozumíte. Já rozumím jasně. Boj za název Rom (polovina aktivity NNO) nic nepřináší. Onen člověk se nebude mít lépe, vybojuje-li mu NNO všeobecné použítí byrokratického názvu Rom. To je fakt tak nepochopitelná poznámka?

2. Žádní zástupci zemí nikde nebyli. Sjeli se cikáni ze 14 zemí (tehdy to byli cikáni), kteří se prohlásili za zástupce této menšiny (nikdy jsem se nedověděl, jak byli zvoleni). A protože neměli žádný smysluplný program, jali se bojovat za název Rom (obdobně, jako Brusel za rovné okurky).

3. Nechápu, jak se někdo může usnést, jaká slova budou používána v jazyce, který není jejich rodný.

+14/−1
31.7.2017 16:18

P37e21t23r 54B51r71o71d39s15k56ý 5246373555699

..... žonglujete s čísly s cílem bagatelizovat skutečný problém POLITICKÝCH neziskovek (ziskovek!),- jen pro názornost,- vyberte namátkou jednu jedinou "neziskovku" z tech desítek, které se zabývají integrací cikánů do většinové společnosti, uveďte výši roční dotace od státu, uveďte vynaložené náklady pokrývající jejich smysluplný program - včetně výplat zaměstnanců a hlavně nás seznamte s výkonností a celkovým efektem této bohulibé činnosti !,- tzn. co se neziskovce v této oblasti za poslední rok, (dva, pět, deset let) skutečně a reálně v oblasti integrace podařilo ?!!

+26/−4
31.7.2017 14:38

M29i80l88a64d52a 68Š93n83a25j74d38r84o76v66á 3527884234

Všechno se dá zjistit z jejich výročních zpráv a účetních závěrek.

+3/−7
31.7.2017 14:40

P17e92t92r 79B46r42o55d63s37k64ý 5576483885979

.... zajisté,- mě ale nezajímá organizace přednáškové činnosti, vydávání brožur, provozování webů, asistence na úřadech atd.atd.,- mě zajímá, jaký skutečný podíl na integraci cikánů neziskovka má a KOLIK se jich podařilo integrovat,- bohužel, tuto informaci ve výročních zprávách nenaleznete, byť s činností tolika neziskovek, konkrétně v této oblasti, by se dalo předpokládat, že se nám nebývale daří a zbývá integrovat posledních 5-10% minority !

+22/−4
31.7.2017 14:57

P89e21t91r 43B52u55r49i45a57n 2283510436

Naprosto přesně!

+8/−3
31.7.2017 15:35

M56i12l62a58d63a 46Š22n76a77j93d98r16o90v26á 3407254634

Pak Vám doporučím, abyste si některou z těch organizací našel ve svém okolí, zašel se k nim podívat a popovídat si přímo s nimi, co dělají a s jakým efektem.

+1/−4
31.7.2017 15:51

P69e13t72r 33B41r84o39d36s30k94ý 5696703725469

..... Vy doporučujete, pí Bláhová doporučuje,- .... mňo, bez vašeho doporučení sem se před lety zúčastnil otevření Romského muzea v Brně na Cejlu (jinak projekt za miliony) s efektem minimálním,- z minority to nikoho nezajímá a když tam náhodou na někoho narazíte tak je to student z Masaryčky, který na téma dělá diplomku ! ,- tyto legrace mám dávno za sebou. Ale pokud budu vycházet z monitoringu lidskoprávních organizací a institucí AI, USA, OSN, pak naše (ne)ziskovky v tomto směru nedělají vůůůbec NIC ! Každý rok dostáváme kartáč že neintegrujeme, nevěnujeme se, neřešíme, neplníme, nezvládáme, zkrátka nemáme zájem,- ........... tak to mi teda vysvětlete?,- ale už nic nedoporučujteV!

+18/−1
31.7.2017 16:30

V90l26a86d77i19m50í59r 85H62r48u81b16ý 4737793754789

Proč jste to vedle peněz neuvedla. Řekl bych, že je lepší tvrdit, jak málo je to peněz, než poukázat na nulové výsledky.

Ubezpečuji Vás, že je zcela nezajímavé, že NNO uspořádala pěset osmdesát tři přednášky o nezbytnosti integrace kohokoliv. Ty milióny slov nezintegrovaly ani jednoho člověka (možná stovky na...krkly).

+10/−1
31.7.2017 16:24

J82o51s76e21f 26R42z22y16m36a16n 1912874905980

A proč by to uváděla ?

Jste lenivý si to dohledat? vaše věc

0/−4
31.7.2017 16:30

M31i59c90h26a88l 64P41r40o76k75š 6801624392912

Spis naopak, proc by nemela? Kdyz si nekomu stezuju, jak malo penez od nej dostavam, mel bych zaroven taky dolozit, co naopak on dostava vymenou za ty penize.

+1/0
1.8.2017 7:50

J57o61s12e86f 59R18z78y36m58a65n 1202834345980

Jenomže milý drahý, jedná se o stovky tisíc různých projektů - a ty by tady měla paní Šnajdrová tady popsat ?

Víte vůbec o čem mluvíte ?

+1/0
1.8.2017 8:08

L85e20o29n10a 94B46l58a27h74o43v13á 5980979299223

Doporučuji Vám nahlédnout do výroční zprávy nízkoprahového zařízení Cheiron T, které už 20 let pracuje s romskými dětmi a mládeží. Jeho činnost je velmi pestrá, od doučování dětí, přes volnočasové aktivity až po festival romské hudby. Možná i díky tomu, nemá domovské město Cheironu T žádné problémy s romskou komunitou a rovněž má nízký index kriminality.

+3/0
31.7.2017 14:47



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.