Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a41v87e88l 62Š87t54í28p60e91k 5949673144425

Uznávám, že většina neziskovek se možná nezabývá islamizací Evropy, propagandou ani cenzurou. Důvod, proč by kterákoli měla dostávat dotaci, stále chybí.

+2/0
20.7.2017 8:00

M94a77r12t91i30n47a 25M16o14u39d94r55á 7460663316469

Všechny diskusní příspěvky je třeba vnímat v kontextu článku, ke kterému diskuse náleží. Vytrhávat je z tohoto kontextu mi přijde poněkud levné.

0/0
19.7.2017 17:50

V15á51c64l90a48v 38K96o44p47ř90i59v71a 1604160365731

O tom, co je dobrá nebo špatná neziskovka, o tom rozhodne uliční výbor nebo výbor Rudé gardy. Čest.:-)

+4/−1
19.7.2017 15:42

P11e73t70r 48N33ě69m51e28c 4145752262807

o tom rozhodne strana, strana jednoho muže ... již brzo

+1/0
19.7.2017 15:46
Foto

J83a33r91o97s80l93a69v 57P61t61á77č14e39k 4722949841104

Máte zvrácené choutky.

0/0
19.7.2017 17:08

V33á55c42l77a87v 28K72o64p56ř74i66v27a 1934480305341

Opět nepochopil.

0/0
20.7.2017 6:10

P30a27v65e17l 36Š78t61í34p41e14k 5529223184695

Nebo lépe daňový poplatník, který to živí

0/0
20.7.2017 8:01

Z29d40e78n32e29k 75Z91a35m51e54c13n78i18k 3384221829933

proč chce každý dobroser dělat charitu a zachraňovat mé potencionální vrahy za mé peníze?

+3/−1
19.7.2017 15:39

J44i83ř64í 19S47t74r66a44s26s28e62r 4254623868677

Tak..každá charita je tím co jste popsal ?

+1/0
19.7.2017 15:43
Foto

J22a44k66u95b 97R63o69t96h 5159533341396

Člověče, zrovna dneska vás čtu pod mnoha články a musím říct - vy jste ale vzteklej. To je životní postoj? :-/

+1/0
19.7.2017 15:50

Z64d80e74n81e26k 13Z90a69m27e73c85n63i30k 3404571619413

kdybych byl tak vzteklý jak vám připadám, tak reaguju na dnešního Turnera, Hornera, Ábelovského nebo Slaninovou, těm patří také můj dotaz

0/0
19.7.2017 16:08

V75á16c88l39a49v 91K49o25p77ř26i97v45a 1294940225421

Proč by měl někdo někoho vraždit, když je zjevné, že se umlátí sám?

0/0
19.7.2017 16:20
Foto

J30a41k14u61b 46R86o42t46h 5829763521266

Vy jste tam nereagoval? To teda zírám.8-o

0/0
19.7.2017 16:21

P91e20t44r 42N38ě49m52e22c 4585332752517

Mluvíte mi z duše !!! Navíc dokonce i školy JSOU neziskovky ... zrušíme školy ?

+2/0
19.7.2017 15:34

M34a88r76t86i23n53a 29M38o65u67d18r96á 7360293366249

školy jsou maximálně o.p.s.

+1/0
19.7.2017 17:50

M68i11l95a13d19a 71Š72n60a33j87d10r86o66v71á 3887184824

Obecně prospěšná společnost (o.p.s.) je jednou z právních forem nestátních neziskových organizací. Od 1.1.2014 už jsou školy i tzv. ústavy, což je podobná právní forma.

0/0
19.7.2017 19:13

F80r84a93n61t52i69š94e63k 98M96a63t53ě75j34č40e22k 7333842443631

Jednoduchá věc. Zrušme všechny dotace a uvidíme, které přežijí! Třeba výše jmenované přežijí zcela jistě!

+3/0
19.7.2017 14:07
Foto

J73a55k31u79b 14R24o61t29h 5409373781116

A jak?8-o

0/0
19.7.2017 14:20

R45a18d28e46k 55H38o73d48a52ň 9436247181733

Přece tak jak přežívají jiné organizace, které nemají natažené ruce ke státu - z členských poplatků/příspěvků, darů, či případně normálních "vstupenek".

To je přece normální způsob, ne? Ano, chápu že se pak některé sporty prodraží, ale to je přece normální.

+1/0
19.7.2017 14:40
Foto

J62a69k43u34b 61R35o58t65h 5329483261216

Tak jo. Jak chcete, aby byla financována Horská služba? Jak mají být financováni dobrovolní hasiči? Jak Charita? Konkrétně? :-/

+4/−1
19.7.2017 14:45

P48a40v72e64l 79Š11t78í65p35e73k 5749873324935

Máme oficiální hasiče i sociálku, dobrovolníci jsou zbyteční

0/0
20.7.2017 8:02

M85i39l15a89d34a 13Š86n65a94j50d97r58o96v13á 3267744854

Pak by ale všechny aktivity kulturní, sportovní, volnočasové, vzdělávací... byly jen pro vyvolené bohaté. Například k rybníkům, řekám a do lesa by se chodila také "na vstupenku". Neřku-li dělat sociální služby komerčně, to prostě nelze.

+3/0
19.7.2017 14:48

O52l94d97ř39i26c35h 17K78a77d43ě17r93a 2962435683588

Fajn, pokud existují "užitečné" a neužitečné", zrušme ty "neužitečné", ale důsledně a natvrdo ! Samozřejmě nastane problém hodnocení užitečnosti, ale to by snad nemusel být problém neřešitelný.

0/0
19.7.2017 13:26

P72e13t64r 78N92ě42m35e85c 4455532172697

a o tom, co je užitečné rozhodne kdo? Ty?

+1/0
19.7.2017 15:35

O39l12d29ř68i32c57h 10K12a79d98ě87r98a 2872645273338

Pardon, ale kdybyste pořádně četl a podařilo se Vám přemýšlet, takhle blbě byste se neptal ...

+1/0
19.7.2017 15:51

R18a31d87e55k 11H25o37d53a53ň 9716317721123

Jenže vy již na začátku vkládáte "stěžovatelům" do úst, co nikde neřekli. Neziskovky jako takové vadí málokomu. Co vadí jsou všemožné organizace všelijak propleteně financované námi všemi, kde si vhodní lidé přihrávají peníze, alternativně chtějí něčeho dosáhnout, ale potřebují pro to "poptávku od občanů" - a tak založí hnutí které se následně vhodně financuje, a které začne poptávat to řešení které dotyčný chce prosadit.

+6/−2
19.7.2017 12:31
Foto

J64a14k40u88b 63R71o18t13h 5149733381216

Buďte ujištěn, že řekli. Tento názor - všechny bez rozdílu, tu zazněl mnohokrát.:-/

+4/0
19.7.2017 14:05
Foto

Š21t58ě70p33á65n 89B92i53c70e68r22a 6449842808836

co jsem v životě dělal, platil jsem si sám a to samé bych chtěl, aby dělali i ostatní. Neziskovky jsou pijavice přisáté na státní kase a bylo by jen dobře to utít, stejně jako všechny dotace Uživ se a nebo zajdi. To by mělo platit pro všechny spolky i firmy.

+8/−6
19.7.2017 12:15
Foto

J11a14k40u77b 13R37o79t16h 5959333941576

Zcela jistě vám nebude vadit, když k vašemu hořicímu domu v Soběslavi nedorazí dobrovolní hasiči (ti profesionální budou hasit jinde), páč jsou neziskovkou. Jistě si sám pomůžete jako zbloudilý, pod lavinou ži těžce zraněný v horách, páč Horská služba je neziskovkou. A jistě vám nebude vadit, když všemi, které tak nenávidíte, opuštěný v pokročilém stáří, budete doma o hladu protože neziskovka vám nepřiveze gáblík a stejně tak zajdete o samotě, protože vám péči neposkytne neziskovka LDN. Vaše věc. ;-O

+6/−4
19.7.2017 13:25

L74e62o60n10a 28B82l80a72h13o25v94á 5810479659813

Předběhl jste mě, pane Rothe, ale já fakt neopisovala :-))))

0/0
19.7.2017 13:53

L18e20o42n71a 76B29l85a36h29o13v69á 5960429179303

Vřele bych Vám doporučila, abyste navštívil třeba soběslavskou Rolničku, kde pomáhají dětem i dospělým s těžkým mentálním či tělesným postižením a odpracoval si tam pouhý den... Pak se můžete před ty vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří tam pracují za 12 - 13 tisíc hrubého postavit a říct jim tváří v tvář, že jsou pijavice.

Příště to můžete zkusit třeba v domácím hospici, nebo v nízkoprahových zařízeních, která nabízejí smysluplnou činnost dětem ze sociálně vyloučených lokalit...

A pak si můžete spočítat, kolik by stál provoz těchto zařízení, kdyby byl zřizovatelem stát.

+2/0
19.7.2017 13:51
Foto

J89a26k68u66b 97R95o94t15h 5609433661976

No vidíte, Soběslavskou rolničku podporujeme my, blbí motorkáři. Chytrý pan Bicera jistě ani neví, že v městě něco podobného má. :-/

+4/0
19.7.2017 14:04

J12a37r10o 25C81e31c89h 5245331872229

A co takhle rozdělit daně na "odevzdej státu" a odevzdej neziskovce, kterou si vybereš. Jenže to zavání tím, že by se neziskovky musely víc snažit a občané/firmy by dokonce mohli/y rozhodovat o tom, kam JEJICH PENÍZE (opravdu - peníze, které dáváte na daně byly VAŠE) potečou. To přece nemůžeme připustit ...

+6/0
19.7.2017 12:07

J61o85s96e43f 73S72l97a79v21í75č69e17k 4743906316953

Pokud se jedná o neziskovky nebylo by na škodu převzít legislativu USA.

0/0
19.7.2017 11:48

F25r19a23n47t65i26š84e29k 38M27a74t68ě80j60č85e40k 7753912793541

Nebo Ruska,v tomto mezi nimi není rozdíl!

+1/0
19.7.2017 14:10

Z45d20e96n71e85k 70Z68a27m90e61c40n17i17k 3394671279183

včera jsem zaregistroval, že si kvůli neziskovkám, navážejících naše kolonizátory, pustil ústa na špacír rakouský ministr vnitra. A našich neziskovek, působících na mezinárodní úrovni, se stal trojský kůň k infiltraci agentů do té které země. nafasuje se trochu žluklého másla nějaké prošlé konzervy k naivním studentkám se přidá proškolený člověk a jede se..

+10/−3
19.7.2017 11:32

Z77d97e24n29ě80k 57J54a44n80s14a 9518934199310

.... státní dotace na cokoliv jsou jednoznačné zlo!! Každý daňový poplatník by měl mít právo přiměřenou část svých daní nasměrovat podle vlastního uvážení tam, kam sám uzná za vhodné.

+13/−2
19.7.2017 11:21

O44n25d38ř25e70j 73N13ý49č 6928395247603

Jako vtip dobrý.

+3/−8
19.7.2017 11:30

A20n35t23o38n73í52n 56P71o57l83i12c55k31ý 9890262231417

Proč vtip? Proč by nemohla být odečitatelná položka z daně "příspěvek a veřejně prospěšnou činnost", kde by si každý vybral, komu přispěje a stát by do toho nemluvil. Ano, převaděči, pašeráci lidí a začleňovači bez výsledků by pravděpodobně nedostali nic.

Tím by se celý problém vyřešil a nebylo by třeba ani nic rušit. Co by bylo pro lidi přínosné, na to by přispěli, co ne, nechali by sejít na úbytě.

+13/−2
19.7.2017 11:36

V35l86a23d48i66m30í85r 72H24r39u11b47ý 4147943734369

Ale ona existuje (samozřejmě - ze základu daně): sponzoring v zákoně uvedených činností.

Pan Jansa má pravděpodobně na mysli "daňovu asignaci" - právo u části daně stanovit její užití (v Rakousku např, pro církev).

0/0
19.7.2017 18:28

A51n43t92o34n54í90n 23P29o65l74i71c66k54ý 9230242511227

Tomu rozumím. Daňovou asignaci jsem měl na mysli také.

0/0
19.7.2017 20:05

K33l78á96r87a 72T96r86n55k17o87v79á 3424429564459

Možná by pomohlo, kdyby mohl každý část daní směrovat adresně kam ho srdce táhne. Pak by dotace nebyly nutné a přeci by byly finance na aktivity, které občané chtějí.

+8/0
19.7.2017 11:11

M97i59l56a63d73a 79Š47n11a42j31d34r46o63v21á 3107564834

Ano, to píšete o daňových asignacích. V zemích, kde jsou zavedeny, mají ale své výhody i nevýhody.

0/0
19.7.2017 11:19

A87n33t61o82n50í57n 53P54o30l37i66c45k16ý 9410852411397

Ano, dostanou jen ti, které lidi vnímají jako prospěšné

+7/0
19.7.2017 11:36

M20i18l25a63d94a 57Š58n97a58j86d40r74o62v18á 3527764784

Bohužel z asignací dostávají především ty organizace, které mají dostatek peněz na vlastní propagaci, a tak osloví velké firmy s vysokým ziskem. Pokud popisujete to, že lidé podporují organizace, které vnímají jako prospěšné, to už se dnes děje formou individuálních a firemních darů.

+1/0
19.7.2017 11:40

A84n57t67o22n45í76n 15P15o29l34i27c72k74ý 9850282151767

A je to tak správně (individuální dary). Není zásadního důvodu, proč by stát měl platit neziskovým organizacím. To by měli dělat občané, protože jim a nebo někomu to něco přináší (třeba sociální služby) a obce, pro které ta která neziskovka plní část její veřejné funkce (školky, školy, hasiči, ..., pokud budeme např příspěvkovou organizaci považovat za neziskovou).

0/0
19.7.2017 14:54

M78i70l46a74d71a 68Š65n34a90j58d93r66o88v61á 3147364624

To jsem se právě snažila v blogu popsat, neziskovky ve většině plní část veřejné služby státu. Mmch. jsou i nestátní neziskové školky, školy, hasiči, ... A sociální služby v komerčním režimu si klient není schopen sám zaplatit.

+3/0
19.7.2017 15:04

K64l17á56r81a 51T95r78n86k88o52v38á 3724419244649

Výhodu vidím jednoznačně v tom, že se jedinec může rozhodnout kam své peníze směřovat. Nevýhodou pak by zřejmě bylo, že některé oblasti by byly podfinancovány nebo by zanikly pro nezájem. Je otázkou zda by to byla taková škoda.

+3/0
19.7.2017 11:39

P87e43t13r 74K96o18r48e81c95k53y 2783517233561

Kdysi mi kamarádi poslali seznam neziskovek, zabývajících se romskou otázkou, byl jsem překvapen tim množstvím, no ale stejně se toho moc nezměnilo.

+6/0
19.7.2017 11:10

L35e67n37k20a 69N58o64v49á 1696316878935

Náš kolega dělal brigádu na ministerstvu, kde se právě kontrolovali finance z různých dotací. A hádejte, co? Právě neziskovky na tom byly nejhůř, často jak mi vyprávěl se dělo, že se vyčerpaly dotace a ne korektně, neziskovka zanikla a ty lidi si založili novou a jede se dál...

+1/0
19.7.2017 11:02



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.