Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z46d31e97n56ě58k 55M29a39t35u61š82k37a 7838366115686

kolik problémů vyřešily stovky různých začleňovacích či romských neziskovek???

+12/0
doporučit
22.8.2017 13:30

J87a83r58o95s30l38a59v 77V68a52v54ř21í22n26e35k 8150170223917

Kolik státních subvencí, dnešních dotací, dostávaly prvorepublikové spolky? Ani korunu. Sokol dokázal vybudovat za příspěvky svých členů a dary sokolovny v každém městečku. Hasiči byli v každé obci placeni obyvateli. O bezdomovce se rovněž starala obec a její obyvatelé. Kdo chtěl, přispěl. Nikdo nevyžíral státní rozpočet nekonečnými požadavky na stát, potažmo daňové poplatníky. A to nemluvím o účelově založených sdruženích za účelem čerpání eurofondů a naprosto nesmyslných projektů.

Umí NGO něco jiného než každoročně natahovat ruce?

+16/−4
doporučit
22.8.2017 13:50
Foto

V87l18a57d40i10m89í28r 63A97i86m 5443627803948

Paní Šnajdrová, nikdo tady netvrdí, že žádný ze spolků by neměl dostat ani korunu. Jen se obávám, že vy nechcete vidět, že za těmi nejvíce podporovanými není užitečné činnosti ani co by se za nehet vešlo.

Vám opravdu připadá vhodné, aby jakákoli "neziskovka" spotřebovala větší část rozpočtu na svoje mzdy, cesťáky a vydávání brožurek, které nikoho neoslovují?

Nebo se chovala jako politická strana a snažila se ovlivňovat veřejné mínění, aniž by nesla za svoje jednání jakoukoli zodpovědnost a její jedinou náplní práce byla pouze propaganda, vykřikující cosi o jakýchsi "právech" a "hodnotách"?

Přestaňte, prosím, s rozlišováním na poctivé a nepoctivé - ty opravdu nikdy úplně nezmizí. A začněte už konečně rozlišovat na užitečné x zadarmo drahé!

+12/−2
doporučit
22.8.2017 13:31

R44a60d51e53k 33J59a17r70o30š 4877168110176

Třebas takových bezdomovců jsou v Praze stovky, ne-li tisíce a jsou čím dál arogantnější, ožralejší a smradlavější. Přijde mi, že čím víc se do nich přes neziskovky "sype", tím je situace horší...

Nedal bych jim ani korunu a hádám, že by hned alespoň půlka z nich ubyla - museli by jít makat a starat se sami o sebe.

+10/−1
doporučit
22.8.2017 13:31
Foto

L27e19o36n76t29ý70n43a 22C60h40v52á57t16a11l74o61v89á 1333885726

Pomáhat bližnímu je podezřelé přesně z toho důvodu, že stát lidem sebere peníze a rozhoduje za ně, kterým neziskovkám je přidělí. Tímhle způsobem rozhodně nikoho k solidaritě nevychováte, bude to čím dál tím podezřelejší, protože neziskovky rostou a bují a potřebují víc a víc. Pokud chcete solidaritu, musíte pro ni vytvořit podmínky a to státem dotované neziskovky rozhodně nejsou.

+11/−3
doporučit
22.8.2017 15:27

F26r76a64n82t60i83š62e84k 27P86e68t34r98í81k 6115541714191

Ten největší mýtus o neziskovkách je, že potřebujeme neziskovky.

+13/−5
doporučit
22.8.2017 12:51

M25i90c47h81a83l 29F98r95a26n57z 7423193391642

je smutné, že organizace typu Hate Free apod. dělají z jistě potřebných apolitických neziskovek (pár se jich najde) jen propagandistické a vysávající spolky.

Proti níže jmenovaným včelařům, dobr.hasičům nic nemám, ale proti organizacím, které mi za mé peníze vnucují státem, aktivisty apod.schválený "ten jediný správný" názor, proti těm toho mám opravdu hodně. Včetně pořádné porce naštvanosti

+10/−3
doporučit
22.8.2017 13:30

P26a37v90e49l 53Š52t26í45p17e58k 5949723704275

Pokud daňový poplatník jistým pijavicím, které údajně "pomáhají", odmítá přispívat na jejich nicnedělání, tak nemají dostat ani korunu. Arogantnější článek o tom, jak máme solit a držet hubu jsem už dlouho nečetl.

+11/−4
doporučit
22.8.2017 13:03

O58l33g98a 29P88a80v17l97í35k43o92v44á 6834648667142

Kdyby mezi neziskovkami nebylo tolik falešných a daremných, žádný problém by nebyl. Z toho plyne, že ty daremné a falešné by neměly dostat ani halíř, tudíž by musely jít od válu a v čistém ovzduší by se vyčistily i vztahy lidí k neziskovkám :-)

+11/−4
doporučit
22.8.2017 12:37

K51a17r57e14l 18B70e90d61ř11i29c92h 7793823873861

Já si myslím, že se ve svých článcích neustále dopouštíte "argumentačních faulů".

Mnoho lidí prostě jen cítí, že část neziskovek vykonává více či méně skrytou politickou činnost, nebo minimálně šíří nějaký svůj světonázor.

Neznám nikoho, kdo by tvrdil, že dobrovolní hasiči by si měli kupovat za svoje peníze stříkačky, nebo cítili nechuť vůči skutečné charitě, včelařům, organizacím které pomáhají v hospicu nebo nemocným dětem.

Pokud se objeví kritika části neziskovek, tak vy k jejich obraně používáte jako obranný štít právě ty hasiče, včelaře nebo skutečnou charitu.

Já jsem přesvědčen, že takové organizace jako Člověk v tísni či Lékaři bez hranic už dávno přestaly být charitativními organizacemi, ale staly se z nich nadnárodní politické organizace, které jako část své činnosti šíří svůj politický světonázor. Totéž je třeba dnes už jednoznačně Green Peace.

+7/−2
doporučit
22.8.2017 22:11
Foto

F21r57a81n46t92i58š22e30k 58K56š28í12r 2569556185

Pokud stát vidí někde nějaké potřeby, neospravedlňuje ho to k tomu, aby jiné lidi kuli tomu olupoval formou daní. A pokud je vidí stát, vidí je i ostatní lidé.

+8/−3
doporučit
22.8.2017 13:52
Foto

P68a60v77e13l 16M87a24c66h19a86č41e47k 5281682873

To je přesně taková socialistická argumentace.

+5/−1
doporučit
22.8.2017 18:36
Foto

L37e24o46n56t81ý85n11a 27C73h55v38á86t98a56l89o68v44á 1163915606

Níže v diskuzi jsou zmíněny obědy pro děti chudých rodičů. To je příklad, který potvrzuje, že přidělovat peníze z daní neziskovým organizacím, je kontraproduktivní. Chudí rodiče musí zaplatit daně, protože někde kdesi na druhém konci republiky je potřeba se postarat o někoho drogově závislého/starého/nemohoucího a jen z toho důvodu pak takový rodič nemá na jídlo pro vlastní dítě. Takže se zase sebere chudým víc na daních a milostivě se po potupném prozkoumání finanční situace rodičů přidělí něco málo na obědy nejspíš v nevalné kvalitě.

+3/−1
doporučit
22.8.2017 23:32

J41o11s79e80f 98R95z90y72m59a60n 1202934605690

Ano, je pravdou, že ve společnosti koluje řada mýtů o neziskovkách a dotacích.

Je třeba ty mýty uvádět na pravou míru - jednoznačně. Velmi chybí lepší informovanost a osvěta.

Veliký dluh v této oblasti mají politici na všech úrovních, ale také ministerstva a orgány samosprávy.

+4/−4
doporučit
22.8.2017 14:44
Foto

H28a13n64a 98V72l31k66o42v14á 9565764112254

Inu, pí Šnajdrová, vracím se k jádru pudla.

Vy píšete o 36 000 Kč měsíčních nákladů na seniora v penzionu, já se ptám z čeho vycházíte. Vy mne odkazujete na Google (...;-D;-D;-D...) Zřejmě nemáte argumenty, jako obvykle.

Znovu se ptám jak jste dospěla k 36 000 Kč a kopíruji svůj selský propočet:

A proč je dotovaná? Moje dcera formou spolubydlení bydlela v UK za necelé 4000,- Kč, v ČR má za tuto cenu každý druhý student samostatný pokoj v bytě se vším vybavením a to v těch ekonomicky náročných městech jako je Praha, Brno, Olomouc....

Zbývá 8000,- (z té nejnižší částky) na stravu a péči - meníčko v jídelně pořizuji za 70,- Kč (nejedná se o restauraci, ale firmu, která rozváží obědy) , snídaně a dvě svačiny pořídím do 60,- Kč. Takže na stravu cca 6000,- měsíčně.

2000,- na ošetřovatelku, která k posteli přijde 2 -3x za den by snad mělo stačit.

Píšu o běžném důchodci, který nepotřebuje omývání, přebalování apod.

V tomto případě jsou služby dražší.

Manžel kamarádky mé tchyně ( 82 let) byl po mrtvici ležák a střídaly ho po 3 měsících LDN, protože se do žádného domova nedostal. Neměli děti, manželka nezvládala se o něj starat, ovšem s penězi nebyl problém. Nakonec už měl vyřízený nějaký domov za 20 000,- měsíčně, ale umřel....

Jediná důchodkyně, kterou znám a užila si domov pro seniory se vším komfortem byla babička mé kamarádky, která se dostal do domova ze známosti, byla až do smrti plně soběstačná a své účty za sebe zaplatila.

Já se vás ptám - co obsahují ty náklady více než 36 000.-? Zdají se mi přemrštěné.

+2/0
doporučit
22.8.2017 18:58

F20r28a28n96t41i36š18e55k 36D44v65o57ř85á94k 3386676225449

Baba mele blbosti.Nikdy nebudou mít všichni lidé stejné šance a možnosti.

+3/−3
doporučit
22.8.2017 14:22

V44á35c38l38a85v 13K44o42p69ř93i97v95a 1324130975791

Štípek a Petrik. Dva ZemanOvci, kterým stačí, že Zeman nemá rád neziskovky. Přitom sám podporoval populisticky Klokánky, které měli náhradu ve státních institucích a v náhradní rodinné péči. To jsou paradoxy;-D

+3/−3
doporučit
22.8.2017 13:51

J79o53s40e63f 78R67z52y24m91a68n 1982514865360

Paní Šnajdrová, popsala jste to dobře a výstižně. Právem karma !R^

+4/−6
doporučit
22.8.2017 13:34

V37l74a91d21i42s74l86a81v 41Ž25i62d98e65k 3238560390

Ještě jednou pro pána Kšíra, ať to nezapadne:

Stát jsme my! (My všichni, ne nějací oni.)

+2/−1
doporučit
22.8.2017 17:45

J21o61s59e15f 24R84z36y57m65a76n 1822234455270

Máme v naši zemi neziskovky, máme i dotace.

Tak to je a tak to i dlouho bude. A tak je to dobře. Žádná relevantní politická síla nepřišla (a troufám si říct ani nepřijde) s návrhem to změnit.

+3/−5
doporučit
22.8.2017 13:41

D13a92n 54B43i65d33e14r20m70a32n 7929974212256

Jo, my platíme daně, a oni, politici a neziskovky je rozkrádaj.

+1/0
doporučit
22.8.2017 21:58
Foto

J79a11n38a 66M61a56j47o90v80á 4215522476433

ačkoliv s vaším článkem v zásadě souhlasím, úplně mi nesedí závěr. u nás se pomáhá často "až moc" a často i skupinám, kterým by pomoženo být mělo tehdy, pokud si svou situaci uvědomují a novou příležitost chtějí a dokáží si o ni i sami usilovat. To se často neděje a pomáháme tam, kde je pomoc přijímána bez efektu.

Ale uznávám, že je to politikum a podpora "chudých" (šílím například z obědů zdarma pro chudé děti) je líbivá pro voliče.

+1/0
doporučit
22.8.2017 21:28

M55i65l91a72d45a 24Š21n69a53j32d57r33o35v11á 3907364224

Ráda bych pod mými blogy vytvořila prostor pro kultivovanou debatu o neziskovém sektoru, i když s mnoha odlišnými názory.

Pokud se sem budou opakovaně lepit diskutéři/provokatéři s mindrvertikajckomplexem, jak říkal Werich, nebude to snadné.

A nechci mít půlku diskuze s šedými proužky smazáno, i když slušní diskutující by to jistě přivítali.

Věřím, že se to podaří, anonymní zlo přece nemůže mít navrch pořád a všude.

+1/0
doporučit
22.8.2017 20:16
Foto

J25a72n 21H56a84v74e53l56k83a 3691656111735

Inteligentní obhajoba a hezký citát na závěr, akorát jsem neporozuměl tomu „řekl už Jan Masaryk ústy Jana Wericha“. Při jaké příležitosti mohl mluvit Jan Werich za Jana Masaryka?

+1/0
doporučit
22.8.2017 14:36

J31o23s85e70f 63R14z40y29m62a96n 1132404365770

Vy, co jste proti dotacím, byste pro zachování své konzistence a pevného postoje neměli nikdy v budoucnu využívat pro sebe ani pro nejbližší rodinné příslušníky žádnou sociální službu - žádný domov pro seniory, žádnou pečovatelskou službu, atd.

+1/−13
doporučit
22.8.2017 13:56



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.